Menu Zavřeno

Příběhování XV.

Bylinářův úplněk II. – po úvodu

Jak jsem uvedl v úvodu, načrtneme si konkrétní ukázku, jak využít v praxi některou z pomůcek. Předem se musím stran jedné věci omluvit. Některá upozornění, jež vnímám jako důležitá, se zde mohou opakovat. Činím tak záměrně. A nyní již k jádru věci.

Dejme tomu, že řešíte človíčka s respirační chorobou. Zde se nabízí hned několik možností, co mu podstrčit. Tedy bavíme li se o bylinkách a hodláme vybrat onu nejúčinější. Pokud používáme kyvadélko, je možné si vytvořit tabulku, přesněji kruh, kde jednotlivé výseče nesou názvy vybraných bylin. Kolik výsečí, tolik bylinek.

Zde si dovolím odbočit. O práci s kyvadlem je na trhu mnoho knih, přesně zde proto návod rozebírat nebudu. Doporučuji nicméně tak učinit těm z vás, kteří prozatím v tomto ohledu tápou v tmách a kyvadlo hodlají používat.

Vrátíme li se k podstatě, náš dotaz ke kyvadlu by se tedy týkal byliny, pro pana x/y. Máme vybraný určitý okruh a dotazujeme se tedy vždy na jednu konkrétní bylinku. Takže: „Je Divizna prospěšná panu x/y?“ Podle pohybu kyvadla vyhodnotíme, jedná li se o souhlas(doporučení), či nikoli. Takto pokračujeme dál, až ke kýženému výsledku. Samozřejmě se můžeme ptát také na bylinky do směsi, jejich poměr a dávkování. Sami vidíte, kterak je takový proces náročný, pro ducha vyčerpávající.

Máte li za den čtyři až pět ne-mocných jedinců, kterým sestavujete dikci, jedná se o poměrně obtížný počin. Udržet pozornost, pokoru a soustředění, nebývá vždy zcela jednoduché. Zejména ne v začátcích. Únava, jež se posléze může dostavit, je matkou budoucích chyb. Proto je důležité, dobře znát své možnosti a v žádném případě je nepřekračovat! Trénink dělá mistry, přesto všeho do času.

Když už říkáme A, je záhodno rovněž říci B, tedy napsat. Jsou i tací, kteří ani kyvadlo, virguli či cokoli jiného nepotřebují. Vycvičenou technikou soustředění, uvedením sebe sama do změněného stavu vědomí, dokáží potřebné rozhodnutí stran v našem případě bylinek, učinit také sami. Je jen na každém z nás, jakou cestu si osvojíme, která z nich je pro nás ta pravá.

U obzvláště složitých případů můžeme dokonce aplikovat rituál. Berme jej jako vyšší formu, cestu, kterak dojít k výsledku. O takovém způsobu určení konkrétní dikce si povíme v další kapitole. Stále však mějte na paměti jedno. Ne všechny cesty vedou k cíli, ne každá cesta má cíl.